24 maj 2009

Helgen som vart

Det har som vanligt full fart hela helgen. Känns som om man aldrig är hemma numera :-))
I fredags jobbade jag ju först 7-14.30 och sen natten. Det gick över förväntan att göra natten, somnade inte en enda gång "hehe" :-)) Det var en otroligt lugn natt. Men var faktiskt väldigt trött då jag åkte hem vid halv åtta i går morses. Kändes som jag körde i sömnen. Det var med glädje jag kröp ner i min säng vid åttatiden. Ställde kl på ringning vid 14 då vi skulle ha kalas vid 16. Vaknade givetvis redan vid halv två men låg o drog mig en halvtimma. Var fortfarande väldigt trött.

Kl 16 var det dags för lite kalas (för mig eftersom jag fyllde år i Tisdags). Det var den närmaste släkten som kom, brukar vara så. Vi blev iaf 11 stycken. Jag fick ett presentkort på Guld & Silver av mormor o morfar och ett presentkort på Kappahl av mina kusiner med respektive, min faster o hennes man och farmor. Jag är nöjd :-)) Kommer väl till pass. På Guld & Silver så ska jag köpa ringar.

Mitt kusinbarn Dennis, inspekterar altantrappen
Han är en riktig liten huligan, inte still en ena sekund :-))

Vi bjöd på lite bullar o kakor o sen en toscatårta. Mm, va gott det var (speciellt mormors bullar)
Men vad jag var trött igår kväll, fy, jag satt bara o gäspade hela tiden men trots det så gick jag inte o lade mig förrän vid ett.

Idag har jag badat Dixie. Är alltid lika kul att se henne efter badet, hon får tokstoll :-)) Nu ligger hon o sussar gott i min säng (favoritplatsen är uppe vid kudden)
Det är inte alltid kul att vara vovve,
men ren o fin blev hon iaf

Man brukar använda handduk men Dixie använder sig av mattan :-))

Favoritplatsen i mattes säng

I em så ska jag o Robin åka på fotboll. Linus ska spela i Vinninga. Det ska bli kul. Annars en lugn kväll, vilket behövs då jag nu ska jobba sex dagar nästkommande vecka. Puh, blir jobbigt men en lycka när lönen kommer nästa månad :-))

Hej på er!

Inga kommentarer: